BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

vineri, 9 decembrie 2016

Cică Moşu' nu există...

Citeam pe un blog celebru că trebuie să le spunem copiilor că Moş Craciun şi Moş Nicolae sunt fantezii, că ei nu există. Că nu  trebuie să mințim copiii, că trebuie să să le spunem mereu adevărul.
Şi mă întreb, chiar  nu putem lăsa o umbră de magie pentru copiii noştri? Chiar trebuie de mici să faca față realității? Nu au toată viața să se lupte cu ea? Cu oameni răi, lipsuri şi aşa mai departe? Copilăria este unică şi prea scurtă! Ei au nevoie de poveşti, au nevoie de magie... Dacă şi Moş Crăciun şi Mos Nicolae sunt minciuni şi trebuie să le spunem copiilor că nu există....atunci să le zicem de-acum că viața e grea, că oamenii sunt răi, că există boală, tristețe, că poate vor fi momente când vor fi singuri, că poate nu vor avea bani....
Din punctul meu de vedere,părinții ar trebui să sporească magia moşilor copilăriei. Să nu ucidă a lumii taină.... Aşa cum prea frumos spune Lucina Blaga " eu nu ucid cu mintea tainele ce le-ntâlnesc în calea mea(...) eu cu lumina mea sporesc a lumii taină".
Să nu distrugem umbra de magie din viața lor. Îşi vor da seama singuri cine este Moş Craciun sau Moş Nicolae...pentru că ei există. Suntem noi, părinții lor, bunicii, oamenii care îi iubesc şi au grijă să le îndeplinească dorințele. Au grijă ca,indiferent cât de greu le-a fost de-a lungul anului, să pună ceva bănuți de-o parte, să umple ghetuțele cu ciocolată şi portocale. Oameni dragi şi buni care uită să-şi mai cumpere pentru ei o pereche nouă de ghete, mai merg şi anul acesta cu cele vechi, dar cumpără unele noi copiilor.  Şi atunci, nu vor plânge pentru că Moşul nu există, se vor bucura pentru că îşi vor da seama că Moşii au fost mereu atât de aproape... Aduceți-vă aminte cât de fericiți erați şi cum vi se lumina fața când se apropia Craciunul. Cum vă făceați planuri să-l prindeți pe Moşu', cum vă chinuiați să nu adormiți, că poate,poate îl prindeți pe bătrânel în fapt... Să nu luam bucuria asta copiilor noştri, să le oferim amintiri frumoase, sa aibe ce povesti la rândul lor. Nasul lipit pe geam în seara de Ajun, forfota, emoțiile, liniştea urmată de fericirea din dimineața de Crăciun, când cadourile sunt găsite sub brad. Nu sunt minciuni, dragii mei, sunt bucurii mici, care ne fac viața mai frumoasă!
sursa foto- pinterest.com

3 comentarii:

Ella spunea...

Ai un blog tare fain... :))
Acelasi subiect l-am "tratat" si eu astazi pe blogul meu... Pacat ca unii vor sa faca din copii direct "adulti"

Ella spunea...

Ai un blog tare fain...
Despre acelasi lucru am scris si eu azi pe blog! Pacat ca unii parinti vor sa maturizeze copii foarte repede!

Anonim spunea...

Mulțumesc! Acum am descoperit si eu blogul tău şi mă bucur��! Sarbatori frumoase, iți doresc!